Egy online kampány során kiemelkedően fontos, hogy az elköltött forintok minél jobban megtérüljenek. Sokszor hallom, hogy használják ezt a kifejezést: landing oldal, de mit is jelent ez pontosan? Tisztázzuk a fogalmakat, és nézzük meg, hogy milyen egy jó érkező oldal.
Mi az a landing oldal?
A landing oldal egy olyan „különálló” weboldal, amely kifejezetten egyetlen (konverziós) cél elérése érdekében lett létrehozva, azzal a céllal, hogy az odaérkező látogató ezt a meghatározott és egyetlen! tevékenységet végezze el (például regisztráljon, vásároljon meg egy terméket).
Mi a különbség a landing oldal és egy normál weboldal között?
A fenti definícióból jól körülhatárolható a normál weboldal és az érkező oldal közötti különbség. Míg egy weboldalnak sokféle, általános elvárásnak kell megfelelnie, sokféle célt kell egyszerre teljesítenie, addig az érkező oldal egyetlen célnak kell a maximális hatékonysággal megfelelnie.
A landing oldal céljai többfélék lehetnek.
Az értékesítési folyamat elején (ToFu – top of the funnel) tipikusan olyan embereket érünk el, akik még nem ismernek, de érdeklődnek a témánk iránt. Itt az elsődleges célunk, hogy több információt szerezzünk róluk, például megszerezzük az email címüket, hogy utána több hasznos információval tudjuk őket ellátni és meggyőzni őket a termék vagy szolgáltatás előnyeiről. Ezek az érkező oldalak általában rövidek, könnyen érthetőek, és valamilyen előnyt kínálnak fel az email cím megadásáért cserébe.
Amikor pedig a követőinknek, vagyis olyanoknak szeretnék értékesíteni, akik már ismernek minket (BoFu – Bottom of the funnel), akkor például egy határidős ajánlatot adhatunk egy landing oldalon. Itt a cél már maga az értékesítés, minden oldalelem ezt a cél kell, hogy támogassa.
Mi kell egy jó érkező oldalra (és mi nem)?
Az érkező oldal fontos része az un. hajtás feletti rész (hero), tehát az a része az oldalnak, amit a betöltődést követően görgetés nélkül lát a látogató a mobil vagy a számítógép képernyőjén.
Itt a lényeg a figyelem felkeltésén van, ezért fontos a feltűnő, kontrasztos kép, lehetőleg arc/személy, a témához kapcsolódó vagy érzelmet kiváltó kompozíció, vagy videó. Tehát a terméket vagy szolgáltatást mutatja be az előnyöket kihangsúlyozva. „Egy kép többet mond ezer szónál” – és ez tényleg így is van.
A főcímet egyszerűen és érthetően fogalmazd meg. Emeld ki pár szóban, hogy mit is adsz a látogató számára, és miben vagy más, mint a hasonló megoldások, vagyis mi az egyedi értékesítési ajánlatod (USP – unique selling proposition), versenyelőnyöd.
Fontos még a cselekvésre való felhívás, ami egy rövid szöveg, általában a gomb felirata, például „Iratkozz fel”, vagy „Megveszem a terméket”. Kerüld az általános, semmit mondó kifejezéseket, mint a „Kattints ide”.
Lejjebb az oldal hosszától függően írd le az előnyöket. Használj felsorolásokat, piktogramokat, képeket. Mutasd be, részletesen is az termék/szolgáltatás előnyeit. De ne használj ömlesztett, nagy mennyiségű strukturálatlan szöveget, mert rontják a konverziót.
Az embereket érdekli, hogy mit mondanak mások róla, helyezd el a legjobb ügyfélvéleményeket. Erősítsd a szakértői státuszodat, tedd ki a „plecsniket”, díjakat, elismeréseket, adatokat, amire büszke lehetsz. Építsd a bizalmat garanciális elemekkel.
Vedd ki az olyan elemeket az érkező oldalról, ami más irányba terelné a látogatót: például a menü sáv és a lábléc menü. Elsőre furcsának tűnhet, de hidd el, hogy itt csak egyetlen cél elérése a fontos, nem pedig az, hogy mindent is csináljanak az odaérkező emberek. Így lesz hatékony az érkező oldal.
Optimalizáld mobilra a megjelenést, a látogatók nagy része onnan fog érkezni.
Exit popup felugró ablak segítségével tovább növelheted a konverziót, így az oldalt elhagyni készülő emberek egy részét visszacsábíthatod.
Köszönő oldal
Ha sikerült a cél elérése, akkor még nem ért véget a folyamat. Adj visszajelzést a látogatónak a sikerességről. Egyrészt itt mérőpontot tudsz elhelyezni a konverzióval kapcsolatban, másrészt tájékoztathatod újdonsült ügyfeledet, vagy ügyfél jelöltet a további lépésekről. Akár újabb eladást, Facebook feliratkozást vagy más további dolgot kérhetsz tőle.
3 ingyenes landing oldal készítő
Érkező oldalt meglévő WordPress weboldaladon is egyszerűen elkészíthetsz a fenti tanácsok betartásával. Érdemes azonban pár példát megnézned, vagy akár ki is próbálnod az erre a célra kitalált sablon megoldásokból. Íme három ingyenes landing oldal készítő, amit bártan megnyomkodhatsz.
Wix: Több, mint 30 ingyenes sablon, amiket a konverzióra hegyeztek ki.
SITE123: Egyszerű módja a landing oldal ingyenes és gyors elkészítésének.
Weebly: Célzott kampányok készítése ingyenes email marketinggel.
Teszteld a variációkat
Az érkező oldal esetében is fontos a mérés és a tesztelés. Ha lehet, akkor használj többféle variációt és az analitika segítségével állapítsd meg, hogy melyik teljesíti hatékonyabban a kitűzött célt. Tudod: egy weboldal sosincs készen, mindig van mit javítani rajta.