Krizsán Csaba     marketing kivitelező     komplex vevőszerző rendszerek

Hogyan kémkedj a versenytársaid után Facebook Hirdetéstárral?

A konkurenciakutatás és felmérés egy fontos lépése a tervezésnek. Ugye milyen jó volna tudni, hogy a versenytársaid mit és hogyan hirdetnek. A Facebook Hirdetéstár eszközével egyszerűen megtudhatod, hogy milyen kampányok futnak náluk. Ráadásul teljesen ingyen!

Mire jó a Hirdetéstár?

Amíg a Google Ads rendszerében csak az adott kulcsszóra keresve esetlegesen csíphetjük el a konkurencia hirdetéseit, és azt sem biztos, hogy éppen megjelenik nekünk, addig a Facebook egy önálló eszközt biztosít – az átláthatóság jegyében – a platformon hirdetők adatainak és hirdetésük megtekintésének. Ez nem más, mint a Hirdetéstár.

Az összes olyan hirdetés között kereshetsz, amely jelenleg aktív a Facebook rendszerében bárhol a világon, illetve a közügyekről vagy politikáról szóló hirdetések esetén a régebbi, jelenleg nem futó hirdetések között is kereshetsz.

Hogyan találd meg a konkurensed hirdetéseit?

A Facebook Hirdetéstár a https://www.facebook.com/ads/library/ címen érhető el. Kiválaszthatod a helyet (például a Magyarországon megjelenő hirdetéseket), és a hirdetéskategóriát (összes vagy politikai témájú hirdetések). Ennél válaszd az Összes hirdetés lehetőséget. Ha tudod a konkurens oldal nevét, akkor rá tudsz keresni, vagy választhatsz egy adott kulcsszót vagy témát is.

Facebook hirdetéstár keresés

Másik módszer, hogy elérjük a Facebook hirdetéstárat és lássuk, hogy egy adott Facebook oldal milyen hirdetéseket futtat, ha megnyitjuk az adott oldalt, rákattintunk az Oldal átláthatósága dobozban az Összes megtekintése linkre. Itt pedig a „Hirdetéstár megnyitása” gombot választjuk. Ekkor megnyílnak az adott Facebook oldal hirdetései.

Milyen információkhoz juthatsz hozzá és mihez nem?

A szűrők segítségével finomíthatod a keresést. Kiválaszthatod, hogy melyik platformon (Facebook, Instagram, Audience Network, vagy Messenger), milyen média típusú (kép, videó, vagy csak szöveg) és mikor indított hirdetéseket mutassa a tár. Kereshetsz adott kulcsszó alapján is, ha például egy a sok hirdetés között egy konkrét kampányra vagy kíváncsi.

Az adott hirdetésnél a Hirdetés adatinak megjelenítése gombra kattintva további információkhoz juthatsz. Megnézheted az oldal adatait és leírását, valamint a hirdetés variációit (ha például eltérő képeket használ az egyes platformokon).

A hirdetésnél láthatod, hogy mikor indult az adott hirdetés. Ez alapján ki tudod elemezni, hogy a konkurencia vagy más hirdetők milyen időközönként cserélik a hirdetéseiket. Vagy, hogy melyek a régi, jól bevált, kitesztelt hirdetés variációk.

Rákattintva a hirdetésre pedig az adott kampány „landing oldalára” juthatsz. Így olyan oldalakat is megtekinthetsz, amit az adott cél honlapján általában nem érsz el. Láthatod az ajánlatokat, vagy csali termékeket, ezzel betekintést kaphatsz az cég értékesítési folyamataiba!

A Hirdetéstárban történő megjelenítés és kattintásért egyébként nem számít fel díjat a Facebook.  Ezen funkción keresztüli megtekintések és kattintások a statisztikai mérőszámokba sem számítanak bele. Szóval bártan lehet kattintgatni.

Azt sajnos azonban nem tudhatod meg, hogy milyen célcsoportra fut a hirdetés és milyen költségkerettel, illetve csak az éppen aktív, megjelenő hirdetéseket láthatod, de így is rengeteg hasznos információhoz juthatsz.

Hogyan használd fel a megszerzett információkat?

Semmiképp ne másold le a hirdetéseket, azok szövegeit vagy képeit, hiszen ezeket védi a szerzői jog. A legjobb módszer, ha kiválasztasz 5-10 versenytársat, akikről úgy gondolod, hogy előrébb járnak nálad az üzletben vagy a marketingben, és kigyűjtöd egy listába a hirdetéseiket.

Mentsd le a képeket és szövegeket, nézd meg, hogy milyen megszólítást, tartalmat, milyen ajánlatot alkalmaznak. Ha ez megvan, akkor próbáld meg kitalálni, hogy hogyan formálhatod mindezt a saját stílusodra, a saját célközönségedre. 1-2 ötletet is nyugodtan átvehetsz kipróbálásra, hogy nálad beválik-e. Vagy éppen fordítva! Légy kreatív és egyedi. Találj ki valami teljesen eltérő és szokatlan kommunikációt, amit senki nem használ az iparágadban.

Jó módszer lehet erre, ha nem csak a konkurenseid hirdetéseit nézed meg, hanem egy teljesen más szakterület nagyjainak hirdetéseit fürkészed ki. Láttál egy kreatív akciót, egy meglepő képet, vagy egy figyelemfelkeltő felhívást? Gondold át, hogyan tudod ezt nálad alkalmazni. Használd fel az így gyűjtött ötleteket minél előbb!

Töltsd le az INGYENES ebookot!

Mitől jobb az egyik weboldal, mint a másik?
Új weboldalad garantáltan bevételt fog termelni neked, ha ezt a 10 fontos dolgot szemelőtt tartod.
Szerezz megrendeléseket és új ügyfeleket hatékonyan.
Töltsd le az ingyenes siker repectet >>

A szerzőről

Krizsán Csaba marketing kivitelező

Krizsán Csaba

Online marketing kivitelező, az Online Rakéta alapítója
“Küldetésem, hogy a magyar vállalkozók az online piactéren is sikeressé váljanak, biztos technikai hátteret tudva maguk mögött, hogy csak az üzlettel kelljen foglalkozniuk.”

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás Facebook-on
Megosztás itt: twitter
Megosztás Twitter-en
Megosztás itt: linkedin
Megosztás Linkdin-en
Megosztás itt: pinterest
Megosztás Pinterest-en

Hozzászólások

Töltsd le az INGYENES ebookot!