A keresőoptimalizálás egy hosszabb, fáradságos és költséges folyamat. Van azonban egy viszonylag egyszerű módszer, amivel jelentős mennyiségű és releváns forgalmat tudsz szerezni a helyi vállalkozásod számára a keresőből. Mi is az a local SEO és hogyan csináld jól? Ebből a cikkemből megtudhatod.
A hagyományos és local SEO közötti különbségek
Az nem kérdéses, hogy a keresőoptimalizálás az egyik hatékony módja az ügyfélszerzésnek, de ellenben a hirdetésekkel nem rövid, hanem közép- és hosszútávon hoz jelentős eredményeket egy cég életében. Ezt a befektetést azonban sok kisebb vállalkozás nem tudja megengedni magának. Van azonban egy egyszerű módszer, amivel a találati lista élére kerülhetünk.
Míg a hagyományos keresőoptimalizálásnál a releváns és keresettebb kulcsszavak találati listájába szeretnénk bekerülni, addig a lokális SEO esetén a helyi keresések, vagyis adott földrajzi területen adott, releváns találati listába.
Bizonyára te is tapasztalhattad, hogy egyes keresések esetében a közeledben lévő vállalkozások jelennek meg egy térképen, és alatta három cég elérhetősége felsorolva. Ilyenek lehetnek például, mikor egy szolgáltatásra keresel, vagy egy boltra vagy étteremre. Ha beírod a keresésbe a település nevét (pl. „autókölcsönzés Győr”), akkor az ottani szolgáltatást nyújtó cégek információit adja ki.
Ugyan kevesebb keresés jut ezekre a kifejezésekre, cserébe általában sokkal relevánsabbak a vállalkozásod számára. Ide könnyebb bekerülni a megfelelő beállítások mellett, mivel kevesebb szempontot vesz figyelembe a Google ennek összeállításakor. Ezt a módszert alkalmaztuk a MaxRoad és a Györki Építő honlapjának forgalomnövelésére is. Nézzük, hogy mik is ezek.
Google Cégem regisztráció
Ahhoz, hogy egyáltalán megjelenj a Google Térképen és be is tudd állítani az információkat, egy Cégem profilra lesz szükséged, amely teljesen ingyenes. Itt tudsz regisztrálni: https://www.google.hu/business/
Nem feltétlenül szükséges, hogy fizikailag ügyfeleket is fogadj a megadott címen, de a címnek szerepelnie kell a honlapodon a kapcsolati adatoknál, valamint a Google egy postai úton küldött levéllel ellenőrzi, hogy valóban az adott helyen vagy. A címet akár el is rejtheted a nyilvános adatok közül, de fontos, hogy a találati lista létrehozásakor ezt a címet veszi figyelembe a kereső.
Ha az igazoló levél két hét alatt nem érkezik meg, akkor itt érdemes felvenni a kapcsolatot a Google ügyfélszolgálattal.
Google Cégem profil optimalizálása
Milyen adatokat kell, illetve érdemes megadni a Cégem profilban és hogyan?
Az első és legfontosabb a cégnév. Ennél első körben olyan adatot adja meg, aminek a segítségével az igazoló levél megtalál majd. Tehát a céged hivatalos nevét, mert ez lesz a Google Cégem profilod neve is. Az igazolást követően írd át a nevet a márkanevedre az 1-2 legkeresettebb kulcsszóval kiegészítve. Például nálam így néz ki: „Online Rakéta – Online marketing kivitelezés”.
A cím és a telefonszám mindig karakterre pontosan ugyanabban a formátumban legyen megadva, mint a weboldalon, ahol szintén kerüljük az eltérő használatot. Tehát nem mindegy, hogy u. vagy utca, vagy, hogy 06 vs. +36 a telefonszám eleje, következetesen használjuk ezeket mindenhol a neten, legyen az Facebook, egy cégtár vagy bármi. Ez a három legfontosabb adat a NAP (name, address, phone), ami alapján a vállalkozásunkat azonosítja a Google, ezek alapján tud minden hivatkozást hozzánk kötni.
A fentieken kívül kiemelt jelentőségű a megfelelő kategória beállítása, mindig a vállalkozásunk számára legrelevánsabbat válasszuk ki. Adjunk meg ne csak az elsődleges, de a további jellemző kategóriákat is.
Összességében pedig töltsünk ki minél több információt a profilban, amit csak tudunk. Webhely címet, legyen profilkép, nyitva tartás, adjunk meg szolgáltatásokat, vigyünk fel legfontosabb termékeink közül párat, tegyünk közzé fotókat, veideókat.
A vállalkozásról adj meg rövid leírást, amelyben szerepelnek a legfontosabb kulcsszavak, amik a tevékenységedre jellemzőek.
Vélemények szerzése könnyedén
Szerezz minél több értékelést! A sok értékelés szintén rangsorolási faktor, mutatja a Google számára, hogy ez egy működő, keresett vállalkozás. Írj emailt a legjobb ügyfeleidnek, és kérd meg őket, hogy értékeljenek Googleben is.
Hozz létre a profilban rövid nevet is, amit az Információ résznél találsz (nálam ez pl: onlineraketa). Így egyszerűen tudod a közvetlenül az értékelő oldalra terelni az ügyfeleidet, ha behelyettesíted értelemszerűen ebbe a linkbe:
https://g.page/onlineraketa/review
Linképítés
A keresőoptimalizálásnál fontos tényező a weboldalra mutató linkek száma és azok minősége. A helyi SEO esetében sincs ez másképp, de a hivatkozó oldalnál itt fontosabb, hogy lokális legyen, mintsem a minőségi mutatója. Egyszóval próbálj minél többi helyi weboldalról linket szerezni, működj együtt a környezetedben lévő más vállalkozásokkal, szervezetekkel, helyi médiával.
Frissülő tartalmak Cégemben is
Tartsd naprakészen Cégem profilodat, frissítsd az aktuális információkat. Erre a Google is rendszeresen figyelmeztet. Használhatod a Cégem applikációt is.
Hozz létre bejegyzéseket, tedd fel a közelgő eseményeket, írj hozzájuk szöveget, illusztráld képekkel, videókkal. Minél több információ van, minél „élőbb” a profilod, annál jobb helyezést érhetsz el a keresőben, de végsősorban annál többet tudnak majd a vállalkozásodról, annál jobban megtalálnak és megismernek az emberek.