Krizsán Csaba     marketing kivitelező     komplex vevőszerző rendszerek

Helyi keresőoptimalizálás: Hogyan szerezz több látogatót egyszerűen

A keresőoptimalizálás egy hosszabb, fáradságos és költséges folyamat. Van azonban egy viszonylag egyszerű módszer, amivel jelentős mennyiségű és releváns forgalmat tudsz szerezni a helyi vállalkozásod számára a keresőből. Mi is az a local SEO és hogyan csináld jól? Ebből a cikkemből megtudhatod.

helyi SEO cikk

A hagyományos és local SEO közötti különbségek

Az nem kérdéses, hogy a keresőoptimalizálás az egyik hatékony módja az ügyfélszerzésnek, de ellenben a hirdetésekkel nem rövid, hanem közép- és hosszútávon hoz jelentős eredményeket egy cég életében. Ezt a befektetést azonban sok kisebb vállalkozás nem tudja megengedni magának. Van azonban egy egyszerű módszer, amivel a találati lista élére kerülhetünk.

Míg a hagyományos keresőoptimalizálásnál a releváns és keresettebb kulcsszavak találati listájába szeretnénk bekerülni, addig a lokális SEO esetén a helyi keresések, vagyis adott földrajzi területen adott, releváns találati listába.

Bizonyára te is tapasztalhattad, hogy egyes keresések esetében a közeledben lévő vállalkozások jelennek meg egy térképen, és alatta három cég elérhetősége felsorolva. Ilyenek lehetnek például, mikor egy szolgáltatásra keresel, vagy egy boltra vagy étteremre. Ha beírod a keresésbe a település nevét (pl. „autókölcsönzés Győr”), akkor az ottani szolgáltatást nyújtó cégek információit adja ki.

Ugyan kevesebb keresés jut ezekre a kifejezésekre, cserébe általában sokkal relevánsabbak a vállalkozásod számára. Ide könnyebb bekerülni a megfelelő beállítások mellett, mivel kevesebb szempontot vesz figyelembe a Google ennek összeállításakor. Ezt a módszert alkalmaztuk a MaxRoad és a Györki Építő honlapjának forgalomnövelésére is. Nézzük, hogy mik is ezek.

Google Cégem regisztráció

Ahhoz, hogy egyáltalán megjelenj a Google Térképen és be is tudd állítani az információkat, egy Cégem profilra lesz szükséged, amely teljesen ingyenes. Itt tudsz regisztrálni: https://www.google.hu/business/

Nem feltétlenül szükséges, hogy fizikailag ügyfeleket is fogadj a megadott címen, de a címnek szerepelnie kell a honlapodon a kapcsolati adatoknál, valamint a Google egy postai úton küldött levéllel ellenőrzi, hogy valóban az adott helyen vagy. A címet akár el is rejtheted a nyilvános adatok közül, de fontos, hogy a találati lista létrehozásakor ezt a címet veszi figyelembe a kereső.

Ha az igazoló levél két hét alatt nem érkezik meg, akkor itt érdemes felvenni a kapcsolatot a Google ügyfélszolgálattal.

google cégem regisztráció

Google Cégem profil optimalizálása

Milyen adatokat kell, illetve érdemes megadni a Cégem profilban és hogyan?

Az első és legfontosabb a cégnév. Ennél első körben olyan adatot adja meg, aminek a segítségével az igazoló levél megtalál majd. Tehát a céged hivatalos nevét, mert ez lesz a Google Cégem profilod neve is. Az igazolást követően írd át a nevet a márkanevedre az 1-2 legkeresettebb kulcsszóval kiegészítve. Például nálam így néz ki: „Online Rakéta – Online marketing kivitelezés”.

A cím és a telefonszám mindig karakterre pontosan ugyanabban a formátumban legyen megadva, mint a weboldalon, ahol szintén kerüljük az eltérő használatot. Tehát nem mindegy, hogy u. vagy utca, vagy, hogy 06 vs. +36 a telefonszám eleje, következetesen használjuk ezeket mindenhol a neten, legyen az Facebook, egy cégtár vagy bármi. Ez a három legfontosabb adat a NAP (name, address, phone), ami alapján a vállalkozásunkat azonosítja a Google, ezek alapján tud minden hivatkozást hozzánk kötni.

A fentieken kívül kiemelt jelentőségű a megfelelő kategória beállítása, mindig a vállalkozásunk számára legrelevánsabbat válasszuk ki. Adjunk meg ne csak az elsődleges, de a további jellemző kategóriákat is.

Összességében pedig töltsünk ki minél több információt a profilban, amit csak tudunk. Webhely címet, legyen profilkép, nyitva tartás, adjunk meg szolgáltatásokat, vigyünk fel legfontosabb termékeink közül párat, tegyünk közzé fotókat, veideókat.

A vállalkozásról adj meg rövid leírást, amelyben szerepelnek a legfontosabb kulcsszavak, amik a tevékenységedre jellemzőek.

Vélemények szerzése könnyedén

Szerezz minél több értékelést! A sok értékelés szintén rangsorolási faktor, mutatja a Google számára, hogy ez egy működő, keresett vállalkozás. Írj emailt a legjobb ügyfeleidnek, és kérd meg őket, hogy értékeljenek Googleben is.

Hozz létre a profilban rövid nevet is, amit az Információ résznél találsz (nálam ez pl: onlineraketa). Így egyszerűen tudod a közvetlenül az értékelő oldalra terelni az ügyfeleidet, ha behelyettesíted értelemszerűen ebbe a linkbe:

https://g.page/onlineraketa/review

Google vélemények link

Linképítés

A keresőoptimalizálásnál fontos tényező a weboldalra mutató linkek száma és azok minősége. A helyi SEO esetében sincs ez másképp, de a hivatkozó oldalnál itt fontosabb, hogy lokális legyen, mintsem a minőségi mutatója. Egyszóval próbálj minél többi helyi weboldalról linket szerezni, működj együtt a környezetedben lévő más vállalkozásokkal, szervezetekkel, helyi médiával.

Frissülő tartalmak Cégemben is

Tartsd naprakészen Cégem profilodat, frissítsd az aktuális információkat. Erre a Google is rendszeresen figyelmeztet. Használhatod a Cégem applikációt is.

Hozz létre bejegyzéseket, tedd fel a közelgő eseményeket, írj hozzájuk szöveget, illusztráld képekkel, videókkal. Minél több információ van, minél “élőbb” a profilod, annál jobb helyezést érhetsz el a keresőben, de végsősorban annál többet tudnak majd a vállalkozásodról, annál jobban megtalálnak és megismernek az emberek.

Töltsd le az INGYENES ebookot!

Mitől jobb az egyik weboldal, mint a másik?
Új weboldalad garantáltan bevételt fog termelni neked, ha ezt a 10 fontos dolgot szemelőtt tartod.
Szerezz megrendeléseket és új ügyfeleket hatékonyan.
Töltsd le az ingyenes siker repectet >>

A szerzőről

Krizsán Csaba marketing kivitelező

Krizsán Csaba

Online marketing kivitelező, az Online Rakéta alapítója
“Küldetésem, hogy a magyar vállalkozók az online piactéren is sikeressé váljanak, biztos technikai hátteret tudva maguk mögött, hogy csak az üzlettel kelljen foglalkozniuk.”

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás Facebook-on
Megosztás itt: twitter
Megosztás Twitter-en
Megosztás itt: linkedin
Megosztás Linkdin-en
Megosztás itt: pinterest
Megosztás Pinterest-en

Hozzászólások

Töltsd le az INGYENES ebookot!