Elkészült a szuper céges weboldalad. Csilli-villi, örülsz neki. Lehet mutogatni a kollégáknak, ismerősöknek. Te is tudod, hogy minden csoda csak három napig tart. De tényleg. Biztos, hogy érdemes volt honlapot készítened? Íme pár dolog, amit mindenképp már az elején érdemes átgondolnod, hogy meg is érje a nem kevés befektetésed. Haladjunk visszafelé, hogy hol hibázhattál.
1. Mi a célod?
A legfontosabb szempont, hogy mégis mit szeretnél elérni a weboldallal. Triviálisnak tűnhet, de érdemes a fókuszt ezen tartani. E cél köré kell felépíteni az egészet, ezt kell támogatnia minden elemének. Ha egy szolgáltatást szeretnél eladni, akkor azt kell bemutatni, és nem a látogatókat üdvözölni nagy betűkkel a nyitóoldalon.
2. Hogyan éri el a célodat a weboldal?
Mi a folyamata a cél elérésének, mi az ügyfél útja a honlapon. Ezt jó előre meg kell tervezni. Csak egy ügyfél út lehet? NEM! Hiszen nem minden látogató lesz egyből ügyfél. Van, aki információt gyűjt a problémájával kapcsolatban, van, aki kész megoldásokat keres, összehasonlít, és van, aki vásárolni szeretne. Mindegyiküknek más-más oldalak kialakítása, más információk átadása szükséges. Egy jól megtervezett honlap az ügyfélút mindhárom szakaszát lefedi.
3. Hogyan lesz látogatója a honlapodnak?
És itt bukik el a legtöbb céges honlap! Ki látja? Senki? Páran? Sokan, de nem vásárolnak? Nem azok látják, akiknek kellene? Hirdeted egyáltalán? De mégis kinek és milyen ajánlattal?
4. Tudd ki a célcsoportod, és miért van szükségük épp rád!
Ki a célcsoport, akiket megcéloztál? Mi jár a fejükben? Mik a problémáik? Van kidolgozott ajánlatod számukra? És az ajánlatnál ne a termék/szolgáltatás és az ár együttesére gondolj, mert az nem ajánlat. És nem, leakciózva sem ajánlat.
Ha mindez tiszta, akkor már neki is állhatsz keresni egy weboldal készítőt, aki összerakja neked. Vagy… keress engem, és mindenben segítek, hogy sikeres, ügyfélszerző weboldalad legyen! >>