Krizsán Csaba     marketing kivitelező     komplex vevőszerző rendszerek

Képek keresőoptimalizálása

Egy kép többet mond ezer szónál. Milyen SEO szempontokat tartsunk szem előtt, hogy az segítsen több forgalmat hozni. Összegyűjtöttem a tudnivalókat.

Egy kép többet mond ezer szónál, tartja a mondás. A weboldal építése során különös figyelmet kell szentelnünk a képeknek is. A kép tartalmán kívül milyen SEO szempontokat tartsunk szem előtt, hogyan használjuk a képeket, hogy az segítsen minél több forgalmat hozni az oldalunkra? Összegyűjtöttem a tudnivalókat ebben a cikkben.

Képek tartalmi keresőoptimalizálása

A Google bizonyos keresések esetén külön sávban jelenít meg képtalálatokat, de külön eszközt, képkereső funkciót is fenntart a vizuális információra éhes emberek számára. Mégis hogyan lehet itt a legjobb pozíciókat elfoglalni? Milyen szempontokat vesz figyelembe a kereső és hogyan segíthetjük a munkáját?

Google képkereső

Először is a képek ne legyenek öncélúak, arra használd őket, hogy kiegészítsék a tartalmat, illusztrálják, így segítve annak megértését az olvasó számára.

Használj lehetőleg saját készítésű képeket. Ha mégsem tudsz magadtól megfelelő minőségű, a témához illő fotót készíteni, akkor használhatsz un. stock fotókat is, de javasolt ilyenkor is a képet egyénire szerkeszteni, feliratokkal ellátni, több képből montázsolni, vagy csak egy képrészletet kiragadni. Szerkesztésre kiváló ingyenes alkalmazás például a Canva.

Semmiképp ne használj jogvédett képeket.

Íme, néhány oldal, ahonnan jó minőségű képet tölthetsz le ingyenesen (olvasd el minden esetben a felhasználás feltételeit):

https://unsplash.com/

https://www.canva.com/photos/free/

https://stocksnap.io/

A Google képkereső algoritmusai elég fejlettek. Nem csak a képek összehasonlítására képeset, de fel tudják ismerni a képen szereplő tárgyakat, embereket, arcokat, sőt még az emberek hangulatát, arckifejezését is. A technológia azért még gyerekcipőben jár, így ha biztosra akarunk menni, akkor segítenünk kell a keresőmotor munkáját. Nézzük, hogy hogyan.

Hogyan segítsük a Google-t

Már a feltöltés során figyeljünk a fájlnévre. Ez lehetőleg minél beszédesebb, kifejezőbb legyen az adott témára, vagy írja le a képen szereplő dolgot. A technikai szempontok miatt ne használjunk ékezetes karaktereket a fájlnévben. Ha például a képen egy kutya látható kék ruhában, akkor legyen a fájl neve setaltatas-kek-kutyaruha.jpg.

Ami fontos még, hogy megfelelően ki legyen töltve a cím, alternatív szöveg és leírás. WordPress honlap esetén érdemes mindig a feltöltéskor kitölteni ezeket az adatokat releváns, egyedi szöveggel, amiben használjunk kulcsszavakat változatosan.

Az alternatív szöveget (Alt text) arra találták ki, hogy amikor valami oknál fogva a képet nem lehet megjeleníteni, akkor ez a szöveg jelenik meg helyette. A gyakorlatban viszont ez a szöveg fontos információt ad a keresőmotorok számára, mert (elvileg) pontosan leírja, hogy mi van a képen.

A cím (title) és felirat hozzáadásánál én ugyanazt a szöveget szoktam beírni, mint az Alt esetében. Ellenben az alternatív szöveggel a felirat és cím már megjelenik, vagy megjelenhet a weboldalon is, ha mondjuk a kép fölé visszük az egeret, vagy a kép alatt leírásként. Egy kutatás szerint a képleírásokat háromszor annyian olvassák el, mint a többi szöveget az oldalon. Szóval jó gondold meg, hogy mit írsz oda.

Kép SEO

„3-szor annyin olvassák el ezt a szöveget”

 

A képek technikai keresőoptimalizálása

A képek száma és fájlmérete jelentősen befolyásolja az oldal betöltődési sebességét, ami szintén egy rangsorolási tényező.

Először is válasszunk megfelelő fájl formátumot. Általánosságban használjunk JPG formátumot (kezd terjedni a webp is, de ezt nem minden böngésző támogatja még). Ha áttetsző háttérrel rendelkező (transzparens) képet szeretnénk alkalmazni, akkor a PNG lesz a nyerő választás.

Ha megvan a választott formátum, akkor törekednünk kell, hogy a kép fájlmérete minél kisebb legyen. Egyrészt használjuk a weboldalban elfoglalt helyéhez illeszkedő legkisebb felbontást (pixel méretet), másrészt minőségre is optimalizáljuk képtömörítő alkalmazás segítségével.

Képoptimalizálásra szuperül használható például a feltöltést követően dolgozó ShortPixel WordPress plugin. De olyan online eszközök is rendelkezésünkre állnak, mint a TinyPNG.com.

Ha kész a weboldal, akkor ellenőrizd, hogy nem maradt-e mégis nagyméretű kép benne. Futtass egy ellenőrzést a GTmetrix sebességmérő oldalon.

Mit tehetünk még?

Ha elkészültünk, akkor a legjobb képeinket megoszthatjuk a weboldalról Pinterest tábláinkon is, amit külön indexel a Google. A megosztásra kiváló eszköz a Chrome böngésző alá telepíthető Pinterest kiegészítő. Üzleti profil esetén a weboldal címünk is bekerül a pinekbe, így a látogatók közvetlenül arra a weblapunkra juthatnak, ahonnan pineltük a képet, ezzel növelve az organikus forgalmat.

Töltsd le az INGYENES ebookot!

Mitől jobb az egyik weboldal, mint a másik?
Új weboldalad garantáltan bevételt fog termelni neked, ha ezt a 10 fontos dolgot szemelőtt tartod.
Szerezz megrendeléseket és új ügyfeleket hatékonyan.
Töltsd le az ingyenes siker repectet >>

A szerzőről

Krizsán Csaba marketing kivitelező

Krizsán Csaba

Online marketing kivitelező, az Online Rakéta alapítója
„Küldetésem, hogy a magyar vállalkozók az online piactéren is sikeressé váljanak, biztos technikai hátteret tudva maguk mögött, hogy csak az üzlettel kelljen foglalkozniuk.”

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!

Megosztás Facebook-on
Megosztás Twitter-en
Megosztás Linkdin-en
Megosztás Pinterest-en

Hozzászólások

Töltsd le az INGYENES ebookot!