Krizsán Csaba     marketing kivitelező     komplex vevőszerző rendszerek

Hogyan 3-szorozd meg az áraidat 3 év alatt (esettanulmány)

Mindenki azt szeretné, hogy azzal foglalkozzon, amit szeret. Hogyan is lettem én marketing kivitelező, és hogyan lett néhány táskával és 12000 forint tőkével a Monimi Design egy mára jól működő kézműves vállalkozás? Most elmesélem.

Mindenki azt szeretné, hogy azzal foglalkozzon, amit szeret. Hogyan is lettem én marketing kivitelező, és hogyan lett néhány táskával és 12000 forint tőkével a Monimi Design egy mára jól működő kézműves vállalkozás? Most elmesélem.

Esettanulmány

A kezdetek

Az egész történet 2014-ben kezdődött, mikor is nővérem felhívott, hogy már hetek óta csinálják neki, de csak nem készül el a honlapja. Még azon a hétvégén odautaztam és megbeszéltünk mindent. Nem lett elsőre a legtökéletesebb, de másnap volt egy működőképes weboldala, amin fent voltak a termékei és lehetett rendelni. Ekkor még nem tudtuk, hogy ez még csak a kezdet-kezdete.

Sokat szépült még utána a honlap, de nem ment minden úgy, mint ahogy gondolta. Számtalan problémát kellett megoldania, fejleszteni a termékeket. Egyre jobb anyagokkal, saját szabásmintákkal dolgozott, szép lassan kialakult a saját stílusa. De a vevők csak nem tolongtak, pedig minden megtett, amit csak tudott (Facebook csoportok, hirdetés, vásárok), de a megélhetéshez elég kevés lett volna az egész.

Gondolkodj stratégiában

Gondoltam, csak lehet ezt máshogyan, tudományosabban is. Ekkor kezdtem el beleásni magamat az online marketingbe. Elolvastam mindent, amit csak találtam, könyvek, Marketing Biblia, fórumok, csoportok. Össze is állt a fejemben minden, már csak a megvalósítására kellett rávennem testvéremet. Szerencsére nem kellett sokat győzködnöm, így lettem a Monimi Design „marketingese”.

Átalakítottuk az árakat, lett termékpiramis, kiegészítő termékek. És teljesen új hirdetési stratégiát terveztünk meg, aminek a lényege a masszív email listaépítés volt. Ez jó döntésnek bizonyult! A hirdetés érkező oldalán nem lehetett táskát venni, de még megnézni sem, csak feliratkozni. Ez mindmáig így működik a belépő hirdetés esetében. Egy viszonylag olcsóbb terméket hirdetünk folyamatosan, amit könnyebb az elsőre odalátogatóknak megvenni, a drágább termékeket pedig a visszatérő vársárlók veszik előszeretettel. A kiegészítő termékek pedig növelik a kosárértéket, így a bevételt is a vásárláskor.

Automatizmusok

Automatizmusok, amik időt spórolnak

Nem feledkezünk meg azokról sem, akik nem vásárolnak a hirdetés hatására:

  • Aki feliratkozik, az egy 16 levélből álló hírlevél sorozatot kap a feliratkozáshoz képest egy hónapon keresztül (természetesen teljesen automatikusan).
  • Akik pedig megnéznek egy táskát, őket un. remarketing hirdetéssel követjük a Facebookon. A honlap és a Facebook összekötése ezt lehetővé teszi, hogy pont azt a táskát mutassuk mindenkinek, amit éppen megnézett (dinamikus termékhirdetés). Ez is teljesen automata módon történik.
  • Akik pedig nem iratkoztak fel a hírlevélre, de jártak a honlapon, őnekik a Facebookon egy másik hirdetés fut automatikusan, ami még figyelemfelkeltőbb ajánlattal szolgál.

Az új vevők szerzése így lényegében teljesen automatizált, nem kell vele semmit foglalkozni, „csak” a rendeléseket kell teljesíteni. A belépő terméken lévő nyereség pedig fedezi a hirdetések költségét. Itt nem is cél a nagy nyereség, az az újravásárláson realizálódik. Ezért állítottam azt, hogy lényegében ingyen hirdethetünk.

Neked is sikerülhet

Ahogy jöttek az eredmények, úgy emeltük minden szezonban az árakat. A magasabb árakkal a problémásabb vevők is kikoptak, és több pénz maradt mindenre, jobb anyagokra, fejlesztésekre, és persze hirdetésre is. 3 év alatt a 4000 forintos táskáktól indulva 12000 forintos átlagárról beszélhettünk, a nyereség növekedése pedig még ennél is magasabb volt. Büszkék voltunk rá, mikor elkelt a legdrágább termékünk 180.000 forintos áron.

Ahogy a Monimi, úgy rengeteget fejlődtem én is. Időközben elvégeztem Görög Ádám vállalkozás indítási képzését, MarketingSzöveg.com (most már Kreatív Kontroll) előfizető lettem, a marketing szövegírással foglalkozó Facebook közösség, valamint Wolf Gábor gotomarketing csoportjának tagja. Később csatlakoztam a SEONavigátor (OVGO) keresőoptimalizálással foglalkozó oldalhoz is.  Egy ilyen inspiráló közegben mindig tanul az ember valamit és számíthat a támogatásra. Ezt a tudást szeretném a mások javára fordítani, ezért indítottam el saját vállalkozásomat, a Online Rakétát.

Nem állítom, hogy minden termékből és minden vállalkozásból meg lehet élni. De tudom, hogy léteznek olyan módszerek, olyan stratégiák és technikai megoldások, amik nagyban elősegítik egy sikeres vállalkozás működését. Ebben tudok neked segíteni. Kérd INGYENES konzultációmat.

A szerzőről

Krizsán Csaba marketing kivitelező

Krizsán Csaba

Online marketing kivitelező, az Online Rakéta alapítója
“Küldetésem, hogy a magyar vállalkozók az online piactéren is sikeressé váljanak, biztos technikai hátteret tudva maguk mögött, hogy csak az üzlettel kelljen foglalkozniuk.”

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Megosztás Facebook-on
Share on twitter
Megosztás Twitter-en
Share on linkedin
Megosztás Linkdin-en
Share on pinterest
Megosztás Pinterest-en

Hozzászólások

Close Menu