Krizsán Csaba     marketing kivitelező     komplex vevőszerző rendszerek

Szabályos Instagram nyereményjáték szervezése – így csináld!

Egyre népszerűbben az Instagramon a nyereményjátékok. Nem árt azonban tudni, hogy a játék lebonyolításának is megvannak a maga szabályai, amiket be kell tartani. Lássuk ezeket!

Egyre népszerűbben az Instagramon a különféle nyereményjátékok, amelyekkel sok új követőt és márkaismertséget lehet szerezni. Nem árt azonban tudni, hogy a játék lebonyolításának is megvannak a maga szabályai, amiket mindenképp be kell tartanod, ha nem szeretnél pórul járni.

A Facebook Instagram promóciókra vonatkozó irányelvei

Lássuk először is, hogy milyen szabályoknak kell megfelelnünk, hogy a Facebook (aki ugye az Instagram tulajdonosa) ne tiltsa le a játékot, ne törölje a poszjaikat, vagy – a legrosszabb esetben – ne függessze fel a fiókunkat.

Ha az Instagramot használod a nyereményjáték közzétételére, vagyis írsz róla, akkor te felelsz annak jogszerű lefolytatásáért. Különösen fontos, hogy:

  • legyen hivatalos játékszabályzat,
  • a játék feltételei, időtartama és részvételi követelményei (pl. lakhely, életkor) tisztázottak legyenek,
  • a nyereményjáték a jogszabályoknak megfeleljen (pl. alkoholos italok esetében csak 18 éven felüliek vehetnek részt a játékban).

„Tilos a tartalmakban pontatlan megjelölést megadnod vagy a felhasználókat arra ösztönöznöd, hogy pontatlanul jelöljék meg a tartalmakat.” Vagyis nem kérheted például az embereket arra, hogy a fényképen megjelöljék magukat, ha nem szerepelnek a rajta.

Végezetül pedig egyértelműen nyilatkoznod kell, hogy az Instagram mentesül mindenféle felelősség alól. Ezt legegyszerűbben úgy tudod megtenni, ha kiírod a poszt alján az alábbi mondatot:

„A promóciót az Instagram nem támogatja, nem hagyja jóvá, nem végzi és nem kapcsolódik az Instagramhoz.”

Nyereményjáték szabályzat minta

A nyereményjáték szabályzat lehet viszonylag egyszerű is, de érdemes tartalmaznia a következő témaköröket:

  • a nyereményjáték mettől meddig tart,
  • mit kell tennie a résztvevőnek a nyereményért,
  • hogyan döntöd el, hogy ki nyer (pl. sorsolás, vagy akinek a hozzászólása a legtöbb lájkot kapja, stb.),
  • kik vehetnek részt a játékban,
  • figyelmeztetés arra vonatkozóan, hogy a játékos a játékban való részvétellel elfogadja a közzétett adatvédelmi szabályzatot (ez alapján kezelheted pl. az email címét, vagy más adatát),
  • hogyan történik a nyertes kihirdetés és értesítése,
  • a nyeremény átvétele, eljuttatása a nyerteshez és annak költségei.

A Mister Doggy oldal szabályzata (ami egy Facebook játékhoz készült) itt érhető el, amelyre jogi garanciát nem tudok adni, sem felelősséget vállalni rá, de jó alapja lehet egy játékszabályzat elkészítésének.

Instagram nyereményjáték

Játék típusok – Induljon a játék!

Ha már minden szabályos, akkor bele is vághatunk. De mégis mi legyen a játék menete? Lássunk néhány lehetőséget, hogy mit is kérjünk a követőktől.

Lájkolj!

A legegyszerűbb játék, amikor arra kérjük a rajongókat, hogy lájkolják a képet. Ez önmagában elég kis interakciónak számít, hiszen egyébként is rengeteg képet látnak el szívecskével.

Írj valamit!

A legnépszerűbb Instagram játék típus, amikor arra kéred a felhasználókat, hogy írjanak valamit a poszt alá. Lehet ez egy megfejtés, vagy vers, vagy bármi. Ez már jobban próbára teszi a játékosokat és nagyobb elköteleződést eredményez náluk.

Posztolj!

Ha arra kérjük a játékosokat, hogy posztoljanak egy képet a játék egyedi hashtagjét használva az általunk megadott módon, akkor nemcsak követőket, de hasznos tartalmakat is szerezhetünk, amit később akár fel is tudunk használni.

Kombináld az előzőeket!

A fentieket természetesen kombinálhatod is. De ha túl sok feltételt adsz meg a részvételhez, akkor kevesebben fognak részt venni a játékban, cserébe ők elkötelezettebb híveid lesznek a későbbiekben.

Mi a célod?

Miért is érdemes futtatnod nyereményjátékot? A játéknak többféle célja is lehet, ennek megfelelően kell meghatároznod a játék részvétel feltételeit. Célok lehetnek:

  • a márkaismertség
  • a követőszerzés
  • az email listád növelése
  • a felhasználók által létrehozott tartalom (UGC) begyűjtése

Az eredményeket aztán fel tudod használni a márkád építésére, eladásokhoz, vagy a felhasználói bizalom építésére is. De tudd előre, hogy mire megy ki a játék!

Töltsd le az INGYENES ebookot!

Mitől jobb az egyik weboldal, mint a másik?
Új weboldalad garantáltan bevételt fog termelni neked, ha ezt a 10 fontos dolgot szemelőtt tartod.
Szerezz megrendeléseket és új ügyfeleket hatékonyan.
Töltsd le az ingyenes siker repectet >>

A szerzőről

Krizsán Csaba marketing kivitelező

Krizsán Csaba

Online marketing kivitelező, az Online Rakéta alapítója
“Küldetésem, hogy a magyar vállalkozók az online piactéren is sikeressé váljanak, biztos technikai hátteret tudva maguk mögött, hogy csak az üzlettel kelljen foglalkozniuk.”

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás Facebook-on
Megosztás itt: twitter
Megosztás Twitter-en
Megosztás itt: linkedin
Megosztás Linkdin-en
Megosztás itt: pinterest
Megosztás Pinterest-en

Hozzászólások

Töltsd le az INGYENES ebookot!