Krizsán Csaba     marketing kivitelező     komplex vevőszerző rendszerek

Mi kell egy webshopba 2023-ban a termékeken kívül?

Egy jól felépített weboldalon mindenki szívesen vásárol. Manapság már nem elég a termékeket látványosan prezentálni, sokkal többet kell tudnia egy shopnak.

Egy jól felépített weboldalon mindenki szívesen nézelődik, és könnyen megtalálja, amit keres. De webáruház tulajdonosként vajon mik a legfőbb szempontok, amit a kialakítás során figyelembe kell venni? Manapság már nem elég a termékeket látványosan prezentálni, attól már sokkal többet kell tudnia egy shopnak, hogy sikeres legyen. Vegyük sorra, hogy mi kell bele a termékeken kívül.

Mi kell egy webshopba

Lényegre törő weboldal felépítés

Legyen az egy ruha webshop vagy akár egy kerékpár webshop, az eladások sikere nem csupán a termékeken és az árakon múlik.

A modern felépítésnél természetesen reszponzív, mobil optimalizált megoldásról beszélünk. A nyitóoldal minden weblapnál a legfontosabb elem, ami megragadja a látogatót. Legyen látványos, de egyértelműen tudassa vele, hogy jó helyen jár, itt épp azt találja majd, amit keresett.

Ne a szlogeneddel, vagy ködös mondatokkal apellálj. Legjobb, ha egy mondatban kiírod a fő tevékenységedet és a legfőbb előnyét. Ha te vagy a legnagyobb online bicikli bolt, akkor írd ki, hogy „Kerékpárok a legnagyobb választékban. Itt megtalálod, amit keresel.” A nyitókép alatt aztán már kifejtheted bővebben a pozícionálásodat.

Ne hagyd a látogatót bóklászni, mert annál nagyobb az esély, hogy elhagyja az oldalt. Jelenjenek meg a főbb termékkategóriák kattintható képekben és szöveggel is. A látványos front-end termékek kiemelése a főoldalon szintén javallott. Ne azt reklámozd, amit el szeretnél adni, hanem azt, amire a legnagyobb érdeklődés van.

A menüben a legfontosabb oldalak legyenek könnyen elérhető helyen, fontossági sorrendben, hogy a navigációt megkönnyítse. Lehetőleg az oldal görgetésekor se tűnjön el a menü, így mobilon is egyszerűbb kezelése.

Az elégedett vásárlói visszajelzések is kerüljenek fel a főoldalra. A gyakran ismételt kérdések megválaszolása segíti eloszlatni a kételyeket, és chatbot teheti teljessé a vásárlók kommunikációját, ha kérdésük merülne fel. Az ajánlatok és promóciók külön sávban kiemelve is feltűnhetnek.

Blog nélkül ma már nem lehet jól megtérülő webáruházat üzemeltetni. A legfrissebb bejegyzések az oldalon tartják azokat a látogatókat, akik még nem vásárolni, csak információt gyűjteni jöttek. De erről még később még szót ejtek.

Hogyan adjunk el többet, drágábban, többször

Egy modern webáruház hatékonyan támogatja a kosárérték növelését és az újraeladást, hiszen kinek a legkönnyebb eladni? Aki épp most vásárolt tőlünk.

Ha már egyszer kinyitotta a pénztárcáját, akkor próbáljuk meg neki a drágább változatot eladni, mert azon általában nagyobb az árrésünk. Az upsell technika például a termék oldalon jelenhet meg, ahol az adott termékhez különféle kiegészítőket, hozzá illő más termékeket, vagy ha semmi más nem jut eszünkbe, akkor például ajándékcsomagolást választhat. Miért fontos ez? Akár 10-20%-kal növelhetjük a bevételt néhány jelölőnégyzet kihelyezésével.

Ösztönözhetjük a többlet vásárlást, ha az ingyenes kiszállítás értékhatárát az átlagos kosárérték fölé tesszük. A pontos összeghatár beállítása általában egy tesztelési folyamat része.

A vásárlás során próbáljuk meg a vásárló email címét is elkérni további hírlevélben történő kapcsolattartás céljából. Bár sokan vélekednek úgy, hogy az emaileket senki nem olvassa, de máig a leghatékonyabb értékesítési csatorna az email lista építés. Érdemes a listaépítést oldal kilépéskor megjelenő felugró ablakkal (exit popup) támogatni. Ebben visszautasíthatatlan ajánlatot, előnyt, kupont vagy releváns, hasznos anyagot kínálhatunk fel a feliratkozásért cserébe.

Mi kell egy webshopba

Megtérülő szövegírás

A látogatók fizetett hirdetésből vagy organikus forgalomból érkezhetnek. Míg az előbbinél folyamatosan rá vagyunk kényszerülve, hogy a két nagy hirdetési platformtól megjelenést vásároljunk, addig a keresőből érkező forgalom előállításáért csak egyszer kell megdolgozni, így hosszabb távon nagyobb megtérülést lehet vele elérni.

A keresőoptimalizált weboldal, az egyedi termékleírások és kategória oldalak optimalizálása mind ezt a célt hivatottak szolgálni. A megfelelő látogatószám eléréséhez az üzleti blog készítés manapság szinte kötelező.

Miért is fontos a blogolás? Ha jól van felépítve a tartalomstratégia, akkor a vásárlói út mindhárom szakaszát lefedi. Az első két szakaszban (bevonzás, elköteleződés) még nem fognak vásárolni a látogatók, de megkezdődik a bizalomépítés, a márkaismertség növelése és a termékelőnyök bemutatása. Így a harmadik szakaszban (vásárlási szándék) már magasabb konverziós arányt lehet elérni. De ha csak az utolsó szakaszra készíted a tartalmakat, akkor összességében kevesebb vásárlód lesz, mint ha mind a három szakaszt lefeded.

Rólad vagy róla?

A céges weboldal készítés során oda kell figyelni a bemutatkozásra is. A statisztikák szerint a főoldal után a második leglátogatottabb a „rólunk” oldal szokott lenni.

Mit tegyél erre az oldalra? A személyes hangvétel, a cég értékeinek, küldetésének bemutatása fontos, de még inkább ki kell fejteni, hogy mi az, ami megkülönböztet a versenytársaktól. Milyen előnye származik a látogatónak, ha nálad vásárol. Ne legyen túl hosszú sem, 300-400 szó bőven elegendő. Senkit nem érdekel, hogy hol születtél és milyen rögös úton mentél keresztül, amíg összehoztad a vállalkozásodat, hacsak nem épp ezt teszi egyedivé. Gondolkodj a látogató fejével és hengereld le.

Fontos, hogy a vállalkozásnak legyen arca, látszódjon, hogy egy működő, elérhető, megfogható valami. Szerepeljenek az elérhetőségek, esetleg feliratkozó vagy kapcsolati űrlap. A legjobb ügyfél véleményekből is kerülhet ide.

Érdemes a legkelendőbb terméket, termékkategóriákat vagy blog ajánlót a „rólunk” oldalon is megjeleníteni – mintegy reklám felületként – annak érdekében, hogy a látogató egyből a megfelelő irányba navigáljon tovább. Ne hagyd, hogy elbizonytalanodjon.

Mi kell egy webshopba

Az automatizálás ereje

Fontos, hogy a legtöbb folyamat automatizálva legyen. Az automatizálásra azért van leginkább szükséged, hogy ne az adminisztrációval és egyéb olyan feladatokkal töltsd a drága idődet, amit például a termékeid fejlesztésére, vagy az ügyfelekkel történő személyes kommunikációra is felhasználhatnál.

Mit érdemes automatizálni? Természetesen a rendelések visszaigazolása, bankkártyás fizetés, számlázás mind ilyenek. De a legnagyobb potenciál a vevőszerzés és utánkövetés automatizálásában van. A Facebook és Google mérőpontok elhelyezésével, a látogatók tevékenységének mérésével és nyomon követésével számos lehetőség nyílik meg.

Hirdethetsz például csak azoknak, akik megnézték az adott termékedet, de nem vásároltak. Sőt! Épp azt tudod hirdetni mindenkinek, amit megnézett, mindezt teljesen automatikusan. Az adatvezérelt döntések és analitikai megoldások számos területen segíthetik a webshop fejlesztését.

Miben tudok segíteni?

A fentiek talán túl bonyolultnak tűnhetnek, pedig mindegyikre kész eszközök vannak. A legtöbb bérelhető webshop általában felárért tudja ezeket a funkciókat, az egyedi fejlesztésű webáruház kialakításánál pedig kötelező elemek.

A nevem Krizsán Csaba, vevőszerző rendszerek építője, az Online Rakéta alapítója. Sokrétű tevékenységet végzek, amellyel lefedem a legtöbb területet, amire egy KKV vagy egyéni vállalkozó online marketingje során szükség van.

Legyen az egyszerű weblap szerkesztés, vagy egy összetett webshop létrehozása, Facebook vállalkozáskezelő beállítása, weboldal gyorsítás vagy keresőoptimalizálás. Magam is használom, kipróbálom, tesztelem és folyamatosan fejlesztem ezeket a módszereket saját webáruházamban.

Elavult a webshopod, onlinera váltanál, vagy egy új projektbe kezdesz? Keress meg bátran. Együtt egyszerűbb >>> https://onlineraketa.hu/konzultacio/

Töltsd le az INGYENES ebookot!

Mitől jobb az egyik weboldal, mint a másik?
Új weboldalad garantáltan bevételt fog termelni neked, ha ezt a 10 fontos dolgot szemelőtt tartod.
Szerezz megrendeléseket és új ügyfeleket hatékonyan.
Töltsd le az ingyenes siker repectet >>

A szerzőről

Krizsán Csaba marketing kivitelező

Krizsán Csaba

Online marketing kivitelező, az Online Rakéta alapítója
„Küldetésem, hogy a magyar vállalkozók az online piactéren is sikeressé váljanak, biztos technikai hátteret tudva maguk mögött, hogy csak az üzlettel kelljen foglalkozniuk.”

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!

Megosztás Facebook-on
Megosztás Twitter-en
Megosztás Linkdin-en
Megosztás Pinterest-en

Hozzászólások

Töltsd le az INGYENES ebookot!