A koronavírus miatti válság sok webshopot megviselt, a forgalmak bizonyos termékeknél közel nullára estek. Hogyan lett mégis a Monimi Design legjobb hónapja ebben az évben az április, ráadásul hirdetések nélkül? Most elmesélem.
Vakáció! Vagy mégse?
Már a kezdetek óta nővérem vállalkozása, a Monimi Design marketingeseként is tevékenykedem. A válság a kézműves táskák piacát is elég súlyosan érintette. Épp azon gondolkodtunk, hogy milyen jó lesz neki, mert ha nem is lesz bevétele, végre jut idő a tervezgetésre és a pihenésre. Hát ez egyáltalán nem így lett.
Újratervezés
A Monimi Design mindig is a jólelkű és álmodozó embereket gyűjtötte maga köré. Nővérem ódzkodott is tőle, hogy textil maszkokat varrjon, de végül sikerült rábeszélnem. Ő is hamar belátta, hogy a varró kapacitását erre most jól fel tudja használni, még ha nyerészkedni nem is akar rajta.
No de milyen maszkok legyenek? Egyből tudtam a választ, mikor végignéztem a választékot a rögtönzött piackutatás során. Épp abban az időszakban voltunk, mikor az maszkhiány kezdett véget érni. A legtöbb embernek már volt valamilyen védőfelszerelése, még ha nem is a legjobb.
Gondoltam is, hogy hamar megunják a fehér és orvosi maszkokat, mert mindenki úgy nézett ki az utcán, mintha épp a műtőből jönne. Láttam, hogy hamar el fog jönni a „maszkdivat”, amit könnyű lesz meglovagolni. El is készültek a tervek, jobbnál jobb „Monimis” mintákkal.
A nevek ereje
Minden szuperül alakult. De hogyan kerül a piacra, hogyan szereznek tudomást róla, és egyáltalán, miért veszik meg az emberek? Az alacsony árrés miatt a hirdetés nem jöhetett szóba, és nem is szerettük volna, ha a Facebook viszi el a hasznot, amiért annyi dolgozott. Ráadásul több hirdetési fiókot is letiltottak már hasonló hirdetések miatt, szóval nem kockáztathattunk.
Miért vennének meg egy fekete, egyszínű textilmaszkot, ami ráadásul nem is véd a vírusok ellen? Ez volt a legfőbb kérdés. Nem kellett sokáig gondolkoznunk. Kapjanak jól hangzó neveket a termékek. Így lett a legtöbbet eladott Monimi szájmaszk a Ninja. Ha fekete textil maszknak hívták volna, biztosan nem kelt volna el ennyi belőle.
A másik fő kérdés volt, hogy hogyan jut el az emberekhez? Nem szerettük volna direktben hirdetni, és figyelni kellett a kialakult imázsra is.
Az egyik út a meglévő, az évek alatt elég szép méretűre hízott email lista volt. Egy kisebb értékű terméket hirdettünk meg akcióban a követőknek, ami egy bevásárló táska volt. Mellé ajándék szájmaszk járt, mellékesen megemlítve, hogy külön is megrendelhető a webshopban. Már az hírlevél kiküldését követően elkezdtek özönleni a vásárlók, és a lendület nem is csökkent pár napig. De ez még nem lett volna elég.
Keresőoptimalizálás
Szerencsére már fél éve tanulom a SEO Navigátor, most már OVGO klubban a keresőoptimalizálást. Ideje volt minden tudásomat latba vetni itt is. Elvégeztem a kulcsszó kutatást, és a termékkategória oldalt ennek megfelelően építettem fel. A képek kulcsszavaira külön figyeltem, ami jó ötletnek bizonyult. Gondoltam, ha fizetett linképítés nem is lesz, talán megtalálják azért az oldalt.
1-2 héten alatt szépen kúszott fel mind a kategória oldal, mind az abban elhelyezett képek a keresőben. Az organikus forgalom jelentősen megnőtt. Több keresett kulcsszóra is az első oldalra került a Monimi. Ez volt a másik jelentős csatorna, ami hirdetés nélkül emelte meg a bevételt április hónapban.
Eredmények
A taktika bevált. Folyamatosan érkeznek a megrendelések a webshopba. Ami érdekes, hogy a maszkok kvázi belépő/frontend termékként is viselkednek, mert bevonzzák az érdeklődőket, akik aztán táskákat is vásárolnak. A másik hozadék, hogy rengeteg új vevő is jött, akik tovább növelték az email listát, ezzel további potenciált tartogatva az idei őszi kollekció bemutatójára.
Összességében így lett a Monimi Design legjobb idei hónapja ez a vészjósló módon indult időszak, aminek mindketten nagyon örültünk.
Neked is szükséged van segítségre? Keress meg bátran és kitalálunk valamit. Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg másokkal is!