A legtöbb ember úgy érzi, hogy túl van terhelve, egész nap robotol. Te sem látszol ki a munkából? Nincs is ezzel gond, ha az ember azt csinálja, amit szeret. De az olyan feladat, ami csak nyűg, azt érdemes mással megcsináltatni, de még annál is jobb, ha a gépekre bízzuk! Nézzük meg, hogy mire is jó az automatizálás, és mire nem.
Saját honlap, minek is?
Nemrég megkérdezték tőlem, hogy miért kellene saját honlap, amikor a Facebookon is teljesen jól el lehet adni mindent. Aki csak azért készít egy mutatós honlapot, hogy a termékeit és persze saját magát méltó környezetben bemutassa, posztoljon, blogoljon és így kommunikáljon a világgal, annak kiváló ingyenes alternatíva lehet a Facebook vagy más közösségi média.
Mégis miben tud akkor többet egy honlap? Milyen előnyökkel jár, ha a folyamatok a saját kezünkben vannak?
Mit is jelent a marketing automatizálás?
A marketing automatizálás több szoftver és stratégia együttes használatát jelenti, ami lehetővé teszi a számodra, hogy a személyre szabott folyamatok segítségével az érdeklődőkből vásárlókat, majd a vásárlókból visszatérő vásárlókat csinálj.
Azzal azonban tisztában kell lenned, hogy a marketingautomatizálás segítségével sem lesz kevesebb munkád, viszont rengeteg felesleges tevékenységtől kíméled meg magadat.
Miért van szükséged az automatizálásra?
Az automatizálásra azért van leginkább szükséged, hogy ne az adminisztrációval és egyéb olyan feladatokkal töltsd a drága idődet, amit például a termékeid fejlesztésére is felhasználhatnál. Az automatizálás lényegében abban segít, hogy ne kelljen manuálisan végezned az ismétlődő feladatokat.
Mit érdemes automatizálni?
Azokat a folyamatokat érdemes automatizálnod, melyek egyébként jól beváltak, ismétlődőek és megfelelő szabályszerűségek állíthatóak fel bennük. Ilyen területek lehetnek például:
Hírlevél: Unod már, hogy minden vevő ugyanazt kérdezi, amit már ezerszer elmondtál? Mutasd be a termékedet, a tudnivalókat automatizált hírlevelek segítségével. Ne kelljen még a bemutatkozással is törődnöd, épp elég az új dolgokat fejlesztened és kommunikálnod.
Automata ügyfélszolgálat: A rendelések visszaigazolása, készletkezelés lehet egyszerűbb is, ha egy webáruház van a háttérben.
Fizetés: Egyre többen vásárolnak az Interneten a bankkártyával, mert egyszerű és kényelmes. A kártyás fizetés bevezetése ma már egyszerűbb és olcsóbb, mint gondolnád, és rengeteg adminisztrációt spórol meg neked.
Számlázás: Az automata elektronikus számlázás talán a legnagyszerűbb dolog a világon. Nem kell többé neveket és címeket gépelgetned és számlákat nyomtatnod. Biztosan veled is előfordult, hogy a csomag leragasztása után került a kezedbe a számla, és kezdhetted újból a ragasztgatást.
Vevőszerzés: A fejlett technikákkal, a látogatók tevékenységének mérésével és nyomon követésével még több vevőt szerezhetsz. Automata email figyelmeztetés mehet a vásárlás nélküli kosárelhagyóknak, vagy például Facebook hirdetések azoknak, akik megnézték a termékeidet, de nem vásároltak. Hirdesd nekik épp azt, amit keresnek!
Számtalan automatizálási lehetőség létezik még, ami megkönnyítheti az életedet vagy több vevőt szerezhetnek neked, miközben te azzal foglalkozol, ami igazán fontos. Ha te is szeretnél előrébb lépni, keress meg bátran további ötletekért és azok megvalósításáért.
Ha tetszett a cikk, kérlek jelezd nekem egy likekal vagy megosztással. Köszönöm!