Alapvetés, hogy egy termék olcsó vagy drága, azt a vevő dönti el, és fordítva is igaz, az ár meghatározza a vevőkört is. Árazz körültekintően, mert ez a döntés alapjaiban meghatározza a vállalkozásod sikerét! Lássuk mi az 5 legnagyobb hiba, amit elkövethetsz.
1. Alacsonyan árazol
Ne ess abba a hibába, hogy mindenkinek el akarsz adni. Válassz egy célcsoportot, akik vevők a termékeidre és hajlandóak megfelelő árat adni érte. Mindig lesz olyan, akinek a terméked drága, ők nem a te vevőid, ne foglalkozz velük.
2. Magasan árazol
Kiszámoltál mindent, hogy ennyiért kell eladni a termékedet, hogy keress is rajta, de senki nem akarja megvenni. A hiba nem biztos, hogy az árban van. Prezentáld a termékedet úgy, hogy az az árral összhangban legyen. Hiszen nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani!
3. Találomra árazol
Az egyik legrosszabb dolog, ha hasraütésszerűen árazol. Ekkor azt sem tudod, hogy alacsony vagy magas-e az árad. Mindig végezz alapos piackutatást már a termék elkészítése előtt. Ne magadból indulj ki, nem te vagy a vevőd, és nem is az ismerősök.
4. Mindent egyformán árazol be
Azt gondolhatod, hogy ha mindennek egyforma ára van, akkor a vevő könnyebben választ. Pedig kutatások bizonyítják, hogy az egyforma árak nem hogy nem segítik elő a vásárlói döntést, de egyenesen kerékkötői annak. Más szóval inkább elhalasztják a vásárlást, minthogy döntenének.
5. Költség alapon árazol
A termék árak meghatározásánál bevált módszer a bekerülési ár szorozva x-el. Ez egy remek stratégia a kereskedelemben kapható termékek esetében, hiszen a konkurenciád is így áraz majd. A egyedi, vagy saját márkás termékeknél viszont komoly profittól esel el, ha így árazol. Készíts kiváló, egyedi, mással össze nem hasonlítható termékeket, amiért prémium árat fizetnek a vevők és zsebeld be az extra hasznot.